Sierpień był dla miesiącem odpoczynku i wytchnienia od ciężkiej pracy. Nie znaczy to oczywiście, że w ogóle nic nie robiłam, ale starałam się poświęcać więcej czasu na krótkie wypady za miasto i spotkania z przyjaciółmi, a nawet udało mi się zorganizować dłuższy wyjazd nad ciepłe morze. Tego właśnie potrzebowałam! Chyba sama nie zdawałam sobie sprawy z tego jak bardzo byłam przemęczona. Miesiące stresu, krótszego snu i naprawdę solidnej nauki trochę dały mi się we znaki, a początek wakacji niewiele zmienił – wcale nie miałam więcej wolnego czasu. Właśnie dlatego tak bardzo cieszyły mnie wprowadzone w sierpniu zmiany. Niby niewielkie, a dające niesamowite rezultaty.

Wakacyjne ładowanie baterii uważam za naprawdę udane. W końcu mogłam na spokojnie przemyśleć bieżące sprawy i plany oraz poszukać nowych pomysłów i inspiracji. W międzyczasie udało mi się też trafić na naprawdę ciekawe artykuły i kanały na youtubie (niektóre są tak wartościowe, że postanowiłam poświęcić im osobne posty), tak więc materiałów do inspiracji sierpnia nie brakowało. Sporo jest jeszcze w wakacyjnym klimacie, ale są już też rzeczy bardziej na nadchodzącą jesień. Mam nadzieję, że znajdziecie tu coś dla siebie!

  • Co najbardziej kojarzy się z wakacjami? Oczywiście podróże. A co gdyby tak przedłużyć sobie urlop na przykład do roku? Kupić kampera i objechać nim Stany? Tego dowiecie się z artykułu, na który trafiłam na stronie Vanlife. Mi pomysł ten bardzo przypadł do gustu. No może dodałabym do tego jakiś internet mobilny i laptopa. To by były dopiero warunki do pracy. Na szczęście w przypadku tłumaczeń niewiele stoi na przeszkodzie.
  • Lubicie snuć plany na przyszłość, marzyć o sukcesach w pracy, na studiach i w życiu osobistym? Takie pozytywne myśli mogą nas naprawdę zmotywować do działania, ale nie można zapominać o jednej rzeczy, niezbędnej do osiągnięcia sukcesu w wybranej dziedzinie. Mowa oczywiście o dyscyplinie, o której kilka mądrych słów napisał Andrzej Tucholski. Idealny artykuł na zbliżającą się jesień. Po jego lekturze czuję się naprawdę zmotywowana do działania, ale wiem też, że chcę osiągać cele w bardziej zrównoważony sposób. Koniecznie przeczytajcie całość. Naprawdę warto!
  • Jaki jest sens spotkań biznesowych i czy można ich uniknąć? O tym opowiada Magda z bloga Dopracowani. I w stu procentach się z nią zgadzam. W dzisiejszych czasach bez problemu można większość działań przeprowadzić online. Zazwyczaj jest to szybsze i bardziej efektywne, podczas gdy spotkania na żywo bywają bezcelowe. Polecam gorąco cały artykuł. Jest naprawdę świetny. Sposoby wymigania się z tego typu spotkań na pewno nie raz Wam się przydadzą. W ogóle w kontekście pracy tłumacza ten tekst jest bardzo wartościowy, bo zwraca uwagę na istotne zmiany w procesie komunikacji i pozwala zwiększyć efektywność pracy.
  • Jeśli lubicie uczyć się nowych rzeczy i zdobywać nowe umiejętności, ale nie bardzo macie pomysł, jak znaleźć czas i motywację koniecznie przeczytajcie porady opisane na fastcompany.com. Okazuje się, że wystarczy pomyśleć o prostych, codziennych nawykach i trochę nad nimi popracować, a nauka nowych rzeczy pójdzie nam zdecydowanie łatwiej. Poznajcie 4 proste pomysły na wyrabianie nowych nawyków oraz wyeliminowanie wymówek. Efekty są naprawdę niesamowite.

Myślę, że Tomka większość z Was kojarzy, szczególnie jeśli sami też tworzycie jakieś treści internetowe. Obecnie działa pod pseudonimem Jason Hunt i udziela dużo praktycznych rad. Część filmów znajdziecie na youtubie, zawsze też możecie oglądać video na fanpage’u, a czasami zdarzają się nawet transmisje na Instagramie. Sami widzicie, jak wiele jest okazji, żeby zadać pytanie lub po prostu posłuchać ciekawych porad, dowiedzieć się czegoś nowego i zacząć działać. Nawet jeśli sami nie tworzycie nic w Internecie, polecam Wam rozmowy z osobami, które już osiągnęły jakiś sukces, na przykład z Olą, znaną jako Pani Swojego Czasu, lub z Janiną z Janina Daily. Mądre, zabawne i motywujące do działania. Zajrzyjcie koniecznie!

  • Las chicas del cable

Ten hiszpański serial to moje odkrycie miesiąca. Wciąga od pierwszego odcinka, a z czasem robi się coraz to ciekawiej. Nie będę zdradzać za dużo fabuły, ale nie dajcie się zwieść, że to jakaś prosta historia miłosna lub zwykłe rodzinne perypetie. Zdecydowanie nie. Serial sporo mówi o sytuacji kobiet, o ich prawach i roli w społeczeństwie. Twórcom naprawdę fajnie udało się przedstawić różne elementy historii  i kultury. A jeśli jesteście miłośnikami mody i klimatów vintage, to serial spodoba Wam się podwójnie. Dla mnie dodatkowym plusem jest oczywiście sam hiszpański, bo oglądając ten serial, można sobie powtórzyć naprawdę wiele zagadnień, na przykład modismos. Tych nie brakuje. Idealna propozycja na zbliżające się jesienne wieczory.

A co wy ciekawego znaleźliście w sierpniu? Koniecznie podzielcie się linkami w komentarzach. Bardzo chętnie sprawdzę Wasze odkrycia.

Po więcej inspiracji wpadajcie na Instagram @przekladnamiare i oczywiście zaglądajcie na fanpage.